Toiminta

Yhdistyksemme jäsenillat, gluteenittomat illat, pidetään Kemissä Järjestökeskus Majakassa.  Viikonpäivä on tavallisesti keskiviikko ja kellonaika 18.00. Päivämäärät löytyvät kalenterista.

Gluteenittomien iltojen kokoontumispaikka on järjestökeskus Majakka Kemissä www.majakkatalo.fi Majakka sijaitsee Pohjoisrantakadun ja Keskuspuistokadun kulmauksessa Merihovin kiinteistössä 2. kerroksessa. Kokoontumistilamme on nimeltään Kajuutta.

Osoite: Pohjoisrantakatu 5, Kemi. Käynti entisen Soneran tilojen ovesta. Toinen reitti ja esteetön kulku Keskuspuistokatu 6:n kautta eli Merihovin sisäpihalta. (Kebab-ravintola Aladdinin kulmalta sisäpihalle. Siellä on portaiden lisäksi loiva luiska, josta on helppo pyörätuolillakin kulkea. Hissillä pääsee 2. kerrokseen.)

Illat pidetään (pääsääntöisesti):

Keväällä helmi-, maalis- ja toukokuussa

Syksyllä syys-, marras- ja joulukuussa

Maalis- ja marraskuun tapaamiset ovat yhdistyksen virallisia kokouksia, joissa päätetään toiminnasta, raha-asioista ja tehdään henkilövalintoja. Vuoden viimeistä gluteenitonta iltaa vietetään pikkujoulujen ja jouluruuan merkeissä. Keväällä (huhti-toukokuussa) käymme tavallisesti porukalla syömässä ravintolassa, vuorovuosin Torniossa ja Kemissä.

Illoissa vaihdamme kuulumisia, tietoja ja kokemuksia - olemme toisillemme vertaistukena. Yhdistys tarjoaa myös kahvit/teet sekä voileivät ja/tai makeat leivonnaiset. Iltoihin voi myös tilata tuoreita gluteenittomia leipomotuotteita kotiin vietäväksi.

Aktiivisia toimijoita kaivataan koko ajan lisää, joten jos tunnet kiinnostusta yhdistystoimintaan, ilmaise innostuksesi.

Tietoa tapahtumista kotisivuiltamme, Facebook-sivuilta, Keliakialehdestä, paikallisten tiedotusvälineiden maksuttomilta järjestöpalstoilta/menovinkeistä (tai Paulalta 040 593 9274 tai Pirkolta 040 844 2730).

Tilaukset:

Jäsentapaamisiin tilaamme tuoreita leivonnaisia, jos ennakkovarauksia on riittävästi. Leivonnaisvaraukset viimeistään jäseniltaa edeltävänä viikonloppuna mieluiten sähköpostilla osoitteeseen lansipohjagluteeniton@gmail.com tai Paulalle puh. 040 5939 274. Tilatut tuotteet on noudettava ja maksettava jäsenillassa.

Usein myytävänä on myös lakritsia, tattaria yms. Kysy myös näitä!