Historia

Länsi-Pohjan keliakia ry:n perustamiskokous pidettiin 13.5.1991. Ensimmäisessä hallituksessa puheenjohtajana toimi Mervi Tuohimaa ja sihteerinä Marjatta Koivunen. Muut hallituksen jäsenet olivat Hannele Heikonen, Unto Kontro, Anne-Marie Laine, Mauno Partala, Elsi Sankala, Soile Mathlin, Ilona Kaarti, Saara Veittikoski, Sinikka Yliperttula ja Linda Tuohimaa.

Vuosien aikana yhdistyksen hallituksessa ovat toimineet myös seuraavat henkilöt: Leila Juntunen, Sanni Räisänen, Ilona Pääkkölä, Raili Laermaa, Helena Halttu, Anne-Mari Keronen, Asta Höyhtyä, Vappu Kerkelä, Pauli Laukkanen, Lauri Peurasaari, Pirkko Kukko-Liedes, Merja Hammari, Eeva Kambo, Merja Liiten, Monica Laajala, Paula Piitsalo, Eila Hedemäki, Päivi Kari, Anita Korkala, Eija Huhta, Kati Rousu, Päivi Malmberg, Riitta Mustonen, Elmi Hämäläinen, Marja-Riitta Iijanen ja Satu Järvinen.

11.-12.6.2011 juhlimme yhdistyksemme 20-vuotistaivalta helteisessä säässä Peräpohjolan opistolla Torniossa. Kesäpäiviin osallistui enimmillään noin 70 henkilöä. Tilaisuudessa jaettiin ansiomerkkejä yhdistystoiminnassa mukana olleille toimijoille. Hopeiset ansiomerkit saivat yhdistyksen pitkäaikainen puheenjohtaja Sanni Räisänen, nykyinen puheenjohtaja Paula Piitsalo sekä Merja Hammari, Anita Korkala ja Pirkko Kukko-Liedes.

Klikkaa kuvaa nähdäksesi siitä suurennoksen.